Saturday, November 14, 2009

Terima Kasih

tibe2 tangan saya menggapai henset mase kelas rinri Wada sensei..

(ni adalah antara mesej saya dengan sorang teman,tut bukan nama sebenar)

"tut,bila jahat x?"

"sori2 td henset mapuh,bakpo bila tny gitu?"

"xtau la..rase suma orang x suka bila.."

"Ya Allah.bakpo Bila kate gitu.kito manusia Bila.meme ada kelemahan..kito susoh nak ikut kehendak ore..bia la ore x suko kito Bila.tut suko sebab Bila baek sgt nge saeng2..kalo suma ore x se saeng nge Bila pun,tut ado.bla3..(ayat seterusnya terpaksa dirahsiakan atas sebab2 tertentu :))

msj seterusnya berterusan dgn msj2 mengarut sehingga 1 mesej ni buat dada saya sebak..

"Kito hidup ni,x akan buleh puaskan hati suma ore..jadi hiduplah dengan puaskan hati Allah Bila..nanti seksok saeng2 x dop jugok.Allah la tempat kito bergantung.Kito wat saloh dengan Dio,Dio bagi peluang kito taubat.Baek kan Dio"

MasyaAllah..terima kasih sahabat kerana mengingatkan..

17 comments:

yamapi said...

alhamdulillah..ni la pentingnya saeng.time kita susah,dia ade kt tpi kita,time kita sng,dia brada sma2 ngn kita utk meraikan kesenangn kita :))

Nur Nabila said...

em..ms kta dh tsasar jauh dari matlamat hidup sebenar,shbt sejati byk mengingatkan..tima kasih gk yamapi,sb byk bg nsht utk sy..

masakecil2 said...

(^^)..trsentuh juga

semut merah said...

mesti bila bangga
yamapi sudi komen blog bila yang berdesir2 ni
hehehehe

Nur Nabila said...

@masakecil2:saya juga :)

@semut merah:saya pun bangga bile golongan semut sudi singgah d blog saye :)

desir2sakura said...

:)

orezeo said...

salam cu!
sbrlaa cu..
kdg2 2 prasaan kite je..
kwn tu mnusia yg tidak pernah kekal hatinya..
bile2 ms je b0le b'ubah..
sm gk ngn kite..
p ALLAh tetap sm..
sentiasa Maha Mengasihi dan Maha Menyayangi hambaNya..

salam syg utk cu,
-opah-

Nur Nabila said...

wsalam,tima kasih opah..cu rndu sgt2 nk jupo opah.

halu9 said...

tut??

salam ziarah..lama xsinggah kat blog ni

Nur Nabila said...

tut tu kawan baik aku tp namanya tpaksa dirahsiakan...
yid..yid..jauh mu lo ni..

halu9 said...

jauh?
dekat je la..kota bharu tp versi uk..hehe..

ble fly jepun?

Nur Nabila said...

fly jpun insyaAllah bulan 3 ni..nnti dtg mlawat yea :)

halu9 said...

datang jepun?
insyaAllah..so skg ni dop umah je ek prepare b4 fly?or still kat batu 3 lagi?

kim salam kat sume..

Nur Nabila said...

kalo ko dtg jpun nnti ak blnje mkn :)
skrg ak kt umh tp esok da nk pegi dh..bulan 2 ni ad final exam.doakn aku ye..

halu9 said...

insyaAllah klu ade rezeki..banyak tempat nk p klu ade peluang n Allah izinkan...terutamanya rumah2Nya~Mekah n MAdinah..aku 2 taun je kat Uk ni..klu sempat,datang r cni.. :)

halu9 said...

owh final exam..insyaAllah Allah permudahkan.. Rabbi yassir wa la tuassir ya karim..

Nur Nabila said...

ooo aku pn 2 taun je kt sane.kalo ad rezeki blh smbung master,tambah 2 taun lagi :)