Wednesday, November 24, 2010

sesekali diuji..

hari ini hari lahir sahabat baik saya, nana..
kami dah kawan hampir 9 tahun,semasa usia kami 13 tahun.untuk nana : aku sangat2 rindu mu,mama mu,opah mu :))

aku x pernah terpikir kita akan jadi sebaik ni..lepas Form 4 kita dah jarang stadi skali sebab kita dah kelas lain2,aku sedih sangat sebab aku rasa aku jauh dengan mu..aku sero x biasa sebab mu x ada kat sisi aku..4 tahun sekelas tiba2 kita terpisah.tapi setiap kali riadah,aku akan tunggu mu untuk gi makan sama2,sebab aku tetap nak bersama mu makan nasi lauk ayam dengan sambal belacan kat dining :)

walaupun aku kena check setiap dorm kalau ade orang ponteng,mu tetap setia tunggu aku kat depan pintu pagar asrama..

aku sayang sangat mu sebab mu paham aku..walaupun berlegar2 di dorm lain selepas light off adalah dilarang sama sekali tapi kalau aku ada masalah,aku x kisah gi nangis lepas light off kat dorm mu..

aku sayang sangat mu sebab mu sudi jadi posmen aku (hehe) mu banyak gembirakan aku masa aku tengah sedih..mu selalu ceriakan aku kalau aku mengalami masalah hati :)

aku sayang sangat mu sebab mu sokmo teman aku gi tandas @ minum air kat watercooler walaupun masa form 5 kita dah x sekelas..

"jika kamu bertiga maka janganlah 2 daripada kamu bercakap2 meninggalkan yang ketiga kerana perbuatan begini akan mendukacitakannya(HR Bukhari &Muslim)" aku sayang sangat mu sebab mu x pernah tinggalkan aku,x pernah buat aku rasa dipinggirkan..

buat sahabatku yang jauh di mata:

~ didoakan moga ditetapkan iman
~ dipanjangkan umur
~ dimurahkan rezeki
~ dirahmati kehidupan
~ ditabahkan hati melayan kerenah manusia yang selalu membuatmu terluka
~ moga dirimu sentiasa kuat dan cekal mengharungi liku2 hidup ini

walaupun jarak kita jauh tapi kita selalu dekat di hati :))

hari ni juga hari lahir pasangan kembar fana dan fani..
untuk fana dengan fani :
~ semoga panjang umur dalam kebaikan
~ semoga murah rezeki lagi diberkati
~ semoga detik2 waktu yang mendatang a
dalah kebahagiaan yang tak hilang
sayang adik kakak :)

errr kenapa tajuk post kali ini begitu?sebab saya berasakan diri ni diuji dalam beberapa hari ni...tapi terasa ada hikmah disebalik ujian yang Allah datangkan ni..senyum ye Nabila!

..Apa jua bala bencana singgah menerpa
Menguji jauh mananya sabar kita
Mungkin selama ini kita terlupa
Kita terlalu leka dengan nikmat kurniaanNya
Maka diberi sedikit ujian
Menguji tahap keimanan dijiwa..

:: Allah yang mencipta ujian dan Dia jugalah ada penawarnya :: yakin dengan Dia ::

7 comments:

ishanokokoro said...

T.E.R.I.M.A.K.A.S.I.H sahabat sbb sudi sayang aku..
aku pun syang mu sgt2
dlu ms form5 kito prnh bermasam muka,x tegur lamo smpi la mu buwi satu surat ko aku..lps baco,aku cpt2 cari mu..kito peluk n jerit samo2 kat blake kls aku..maso tu aku pikir bodohnya aku sbb buat saeng aku sedih & ruginya aku nnti klu persahabatn ni putus..

"selemah-lemah manusia adlh org yg x boleh mncr sahabat & org yg lbh lemah dr itu ialah org yg mensia2kan sahabat yg tlh dicari"
(Saidina Ali)

aku pon x sangka kt blh sebaik ini & se'lama' ini..kuasa Allah,siapa tahu..insyaAllah lets fight for this friendship ever after!
sayang muu!!!

Nur Nabila said...

hihii aku pn x ingt bila ms kita x kecek..sb ms tulis blog ni,dlm pikiran aku cuma ada bnd2 gembira jh dgn mu.. :)) sayang mu jgk!!

ishanokokoro said...

eh?tp bilo aku bco entri mu,dle pikiran aku,aku ingt hok sedih2 jah..entri mu buat air mata aku hok mahal mengalir!(hehe)

tp bilo ingt2 balik blako,sero medu la plop.medu kan lamat?maso hingusan dulu2.make pon purah.klu make kt dining,abih te jgo tdg x sey wi kno kuah.last2,keno jgk.ha3.
phtu klu otw nk g riadah ptg lalu kt hostel bdk laki gak,mato ni smpt lagi duk jeling2 kot alik atah(haaa...hok ni,mu x soh duk nafikan la.aku tahu!)

myselfSakura said...

mekasih bila..syg bila jgk!!

myselfSakura said...

mekasih bila..syg bila jgk!!

Unknown said...

hargailah dia kerana dirinya begitu berharga
sayangilah dia,kerana sayangnya sahabat membawa bahagia..
ingatilah dia kerana ingatan itu dah cukup bermakna:)

Nur Nabila said...

nana:jgn nangis2 oke!ermm bykkk sgt kenangan dgn mu,suma ak x lupa sob3..
fana:same2 :))
cidat:sy x kn lupakan kamu jugee :)