Friday, March 4, 2011

Cinta tak bersyarat

tadi kan tiba-tiba syaitan datang bisik kat tepi telinga saya nak suruh saya bersangka buruk kan,sebab tak nak bagi saya dapat buat report lab elok-elok kan,tiba-tiba ada satu lagi suara datang berbisik kat telinga sebelah lagi,mengatakan saya ni sudah dewasa,sudah 22 tahun dah nabila,tahun depan saya dah nak dapat degree dah.saya dah kena jadi matang dah dalam berfikir.bersangka buruk tu tak akan menyelesaikan masalah pun,tak akan dapat bagi saya buat keputusan secara baik pun.jadi saya tak boleh bersangka buruk.dan saya tak akan bersangka buruk.saya manusia biasa.kadang-kadang saya tak dapat puaskan hati semua orang.tapi saya rasa saya lagi banyak jaga hati orang lain dari diri sendiri.kadang-kadang saya takut nak bersuara sebab takut apa yang saya cakap tu tak sama dengan yang orang lain faham.dalam erti kata lain disalah tafsirkan.sebab tu kadang-kadang saya rasa nak diam je tapi bila saya diam tak ada orang pulak nak berkawan dengan saya.saya rasa sedih pulak sebab tak ada orang nak bercakap dengan saya.saya ikut je orang buat apa dan cakap apa tentang saya.tapi saya tak kisah sebab saya akan gembira kalau orang lain gembira.walaupun dalam hati ni ada terluka..tapi serius saya tak kisah.sebab saya mahu semua orang senang bila bersama saya.tapi saya kena terima tak semua begitu.sedangkan Rasulullah yang sangat berbudi pekerti tinggi tu pun ada dibenci sesetengah pihak.
sebenarnya saya tengah taip repot pasal tema yang saya mau pilih untuk lab cikgu Miyoshi ni tapi tak tau nak buat kesimpulan report tu macamana..jadi saya bersiar-siar dulu kat blog iluvislam.com.dan tiba-tiba hati jadi sebak.tapi sekarang tak berapa nak sebak sangat.tiba-tiba rindu famili di Malaysia la pulak.yosh nabila,cikgu Miyoshi menanti kamu di depan komputer untuk berskype bersama pada pukul 330 petang waktu Jepun bersamaan lebih kurang pukul 7 pagi waktu Perancis!
dan untuk teman seperjuangan:Mano ken no Syafikah chan,makenaide ne!kamu boleh!saya yakin dengan kamu! :))))))


notis:tajuk besar tiada kaitan dengan post yang ditaip ini

4 comments:

hakifays said...

hahaha:)
cikgu bila suke skype ngn bila^^

Syazwe said...

minna ganbatte (^.^)y
(sambil buat pose kiut utk bi~~)

Syazwe said...

em2,kne dga bisikan yg baik,jgn dga bisikan jahat.bi kn nk matang,kne pndai nilai yg baik n yg x baik..yosh!

Nur Nabila said...

sapikah:nak wat gane,kitorang jauh hihi..
we:sou desu..ima kara ganbattE!