Sunday, May 22, 2011

hari ini hujan

saya sangat kimochi warui (badmood) sebab saya baru bangun dari tidur 
(saya tidur lepas solat maghrib tadi) 
mungkin sebab saya tak biasa tidur masa ni dan saya mimpi macam-macam benda pelik tadi..


pernah tak anda rasa nak menangis tapi tak tahu sebab apa?
mungkin juga saya mengalami simptom seperti yang cik kakak fana ceritakan di sini
masyaAllah takutnya lah pulak
tib-tiba terfikir,
bila saya mahu minum air van houten,
bila saya mahu makan kebab,
bila saya mahu research yang seronok,
bila saya mahu buat kerja part time,
bila saya mahu berjaya dalam sesuatu yang saya lakukan,
semuanya Allah permudahkan,walaupun kadang-kadang mungkin saya kena tunggu untuk jangka masa yang lama baru saya dapat apa yang saya mahu,
tapi semua Allah perkenankan
Maha baikkan Allah
tapi....
adakah semua yang Allah perintahkan saya telah ikuti?
malah saya tak puas meminta..
lumrah manusia tak pernah puas dengan apa yang diperoleh
tak malu kan saya?
sesuka hati minta itu ini dengan Dia tapi perintah Dia ada saya tinggalkan
Dia ceriakan saya tapi saya kecewakan Dia
-tak mahu jadi begini lagi-



"kemenangan hanya di dapatkan dalam kesabaran,
& kekalahan di dapatkan dalam ketergesa-gesaan & kemarahan,
tidakkah kita inginkan kemenangan agar bahagia?
Sungguh kesabaran adalah jalan kemenangan"

No comments: