Thursday, June 23, 2011

apa salahku..

keluarga PC (personal computer) tu anti dengan saya ke
sebab sejak kecil lagi pc ada masalah dengan saya
kecik-kecik dulu saya suka guna pc abah untuk main game
seronokkkk sangat main game
dalam tengah keseronokan bermain,pc tu rosak beberapa kali
tapi beliau akan rosak setiap kali saya yang main
kalau adik-adik lain yang main,beliau tak pernah nak rosak pun
kalau saya yang main,beliau ter off sendiri la,pastu tak nak hidup-hidup dah
tak pun kipas dalam badan beliau (cpu) tu tak mau gerak langsung
saya main selow-selow je
saya tak tahu kenapa pc tak suka saya
lepas 2,3 kali juga la abah tukar pc,akhirnya abah dah tak nak beli pc
sebab pc selalu je rosak bila saya sentuh beliau
akibatnya saya dah tak boleh main game dah
saya sedih sangattttt
sampai lah saya masuk JAD di unisel
penggunaan komputer di makmal komputer secara percuma 
membolehkan saya bermain game dengan senang hatinya
setiap hari Jumaat ada masa rehat yang panjang,
saya akan berlari-lari ke makmal komputer untuk 
main game di laman web miniclip
(peringatan:miniclip ni bahaya juga kadang sebab di samping 
menyebabkan kelalaian ia mampu menyebarkan virus ke komputer anda)
rasa seronok sangat dapat main game semulaaa
sekarang saya sudah ada pc sendiri dalam makmal 
dan bila ketensenan dalam lab,saya akan main game 
kadang-kadang kantoi dengan senior tapi beliau pun join saya sekali 
lepas tu main sama-sama

saya ingatkan pc sudah mahu berbaik dengan saya
saya sangkakan pc sudah menyukai saya
tapi.........
pc keluarkan bunyi yang kuat dari cpu sejak semalam
saya tak boleh tidur dibuatnya sebab memikirkan apa masalah pc
pc marah saya lagi lah kot
saya kena tunggu 2,3 jam baru pc dah tak marah.
tapi tak sampai setengah jam lepas tu pc marah saya balik
saya dah tak tahan la macam tu asyik kena marah je
nak buat kerja untuk presentation esok pun tertangguh
saya beritahu senior
senior pun datang lah cek pc saya
apa masalah beliau sebenarnya
senior buka badan beliau (cpu) kalau-kalau dijangkiti penyakit lalu senior cuba baiki-baiki tapi tak boleh
kemudian senior tunjukkan saya sesuatu seperti di bawah

rupa-rupanya kondenser dekat jantung pc tu (motherboard) dah tumbuh kulat hitam

senior suruh saya jumpa dengan cikgu untuk memberitahu hal tersebut
saya pun bertemu la dengan cikgu untuk menyatakan pc merajuk dengan saya
cikgu usap-usap cpu kejap sambil tanya apa masalah beliau tapi cpu diam je
lepas tu cikgu cakap dah tak ada cara lain dah,kita beli lah yang baru
dan sekarang saya terpaksa guna laptop lab dulu untuk buat kerja
saya tak suka guna laptop sebab mata saya ni rabun
sakit mata sebab kena tengok benda kecik
tapi tak apa lah,sabarlah menanti..
maaf cikgu sebab saya rosakkan pc....
saya tak niat pun nak rosakkan walaupun cikgu cakap cpu tu memang dah lama
dan cikgu jangan manjakan saya sangat,nanti saya rosakkan cpu lagi kanggg

saya dah tak nak rosakkan barang
pc tolonglah terima saya jadi kawan kamuuu!!!

6 comments:

r3dLavEndEr said...

hahahahaha.....pc tu mmg x nk kawan ngn bila kot....kte tnggu pc 1 lg,tgk dye nak kwn ke x...kalu x jgk, shou ga nai naa.... ;)

Nur Nabila said...

aaaa nis jgn ckp gitu..tkutnyaa laa..sob3,smpai ati pc x nk kawan,trauma la gni~~~~

syazwe said...

fuiyooo~dpt pc baru..bau kedai doh la pc dio..

Nur Nabila said...

bau seikyou sbb sensei nk beli kt seikyou sero ny :DDD

Ms. Candy said...

hahahaha~
lawak2...
x ley blah ayat ni "cikgu usap-usap cpu kejap sambil tanya apa masalah beliau tapi cpu diam je"...

p.s. ore tau bakpo cpu tu x jawab... sbb dia mmg bisu... hahahahahaha...~~

Nur Nabila said...

hihi..itu ayat untuk menyedapkan cerita :))))