Thursday, September 24, 2009

Aidilfitri di rumah

sekarang tengah gembira di rumah~
masih dalam mood raya walaupun dah raya ke-5
dah lama saya menantikan saat pulang ke kampung halaman ni,jadi ingin saya manfaatkan masa saya semasa berada di rumah ini dengan sebaik mungkin yeaa!
seronok jalan2 dengan kereta baru 'Ain! yeaa tima kasih in sebab sudi bawak Bila jalan2.slalu je susahkan in,tapi Bila meme x sanggup la nak bawak keta hahaa
Bila tau in x penah bekira ngan Bila kan2.xpo in,wat baik di balas baik,mungkin masa ni Bila xleh nak balas lagi kebaikan in,mana tau lepas kta beranak cucu nanti,blh la Bila balas insyaAllah ^^
esok masih merancang nak gi jalan2 ke wakaf baru,nak gi umah Suha.nak gi jumpa Dojan yang tengah wat praktikal kat USM.
semalam dah gi umah dak2 ni kat pasir mas ngan tanah merah ^^
bes nya cuti kali ni sebab x ade apa2 yang saya kena fikir macam cuti2 sebelum ni,risau pasal result exam yang bakal keluar la dll
tapi cuti kali ni memang betul2 bermakna sgt3 hehe
mama da sibuk suruh saya amik gambar raya byk2 dgn sanak sedara sebab katanya tahun depan da x dapat jumpa da,nnti kat jepun sana boleh la tengok2 gambar raya tahun ni huu..
malam raya saya ikut abah ke Pasir Puteh,saya gi antar ketupat kat umah Doktor Namaziah,sebelum tu saya singgah kat umah Aji Lah,tok guru yang mengajar saya mengaji al-Quran masa saya kecil2 dulu.alhamdulillah Aji Lah sihat walafiat lagi tapi hati saya sebak sangat bila melihat keadaan rumah beliau..tima kasih Aji Lah,tanpa didikan beliau saya x mungkin dapat mengaji al-Quran macam sekarang.Allah sajalah dapat membalas jasa beliau..
raya pertama macam biasa rumah saya dikunjungi adik2 mama dengan abah(ma dgn abah dua2 anak sulung),jadi kami x berkesempatan nak gi beraya ke mana2.mama wat nasi ayam bes2
raya kedua tu la baru balik bachok.gi rumah tok ayah tapi tok ayah x balik lagi dari umrah,lusa baru tok ayah balik ^^
raya ketiga gi rumah Lanap kat pasir mas dengan umah Nana kat Tanah Merah.petang tu cadang nak gi Wakaf Baru,tapi x sempat gak sebab jalan sangat2 jem terutama kat bulatan kat Pasir Mas,insyaAllah esok sampai la ke wakaf baru dengan kereta Nana plak ^^
raya keempat gi umah tok mi,ada majlis akikah sepupu saya, Batrisya.sibuk2 menolong goreng ayam kat dapur,saya dapat mesej orang tu da sampai depan pintu pagar.aisshhh..dengan x mandi nye lagi..malunya ~~
raya kelima(hari ni la) saya x buat apa2.saya x pegi mana2,saya duduk2 kat rumah je, tengah menonton Code Geass ni ^^
masih ada 1 minggu lagi untuk saya habiskan masa di rumah.saya nak baca komik puas2,tengok tv puas2,tengok anime puas2,lepas ni kena sambung belajar lagi. aishh.. -_-"

(selamat hari raya Aidilfitri,maaf zahir dan batin kalau ada silap dan salah
yang telah saya lakukan kepada kalian yang membaca)

4 comments:

~ nUr sYafiKah sAmsuDin~ said...

kuat teh jale raye cik bila kite nie..make pom mesti kuat jugop nih..

desir2sakura said...

sapikot,sy xleh contact awok la.sy gram btul ko celcom ni.saya x make kuat,saya takut x 'rok' nak g btn nati..

~ nUr sYafiKah sAmsuDin~ said...

ye la tu..buke ke byk kelih sad sonata eh sapa bengkok mato..jaga2 sket nnti fasi btn tnye..hik3

desir2sakura said...

hehe..kah2 bil tgk cto bes,tjuk yo celeb to binbo taro.xtau kah kelih doh ke dok.tp besh la :)