Wednesday, October 28, 2009

'bolot'


shibaulat

Semalam saya rasa betul-betul kalut.saya rasa diri saya betul-betul ‘bolot’. ‘bolot’ tte nani? ‘bolot ni maknanya ‘serebeh’.pe plak maksud serebeh tu.serabai.serabai tu apa.aaa ape2 je la.dulu kat skolah kawan2 panggil sorang kawan saya, Akil bolot.saya pun x tau knapa budak2 laki terutamanya panggil dia bolot,saya tengok dia x bolot pun sebab saya x kenal sangat Akil dlu.hari ni saya rasa saya sangat bolot bila saya bawak banyak barang pegi kelas,satu beg isi kain semayang dan barang2 spt denshi jisho,kotak pensil,kalkulator dll n satu beg berat lagi saya isi laptop dengan buku-buku.saya rasa saya berjalan ke kelas dengan bolot nya bila membawa 2 beg yang berisi muatan banyak tu.tapi apakan daya,saya teruskan langkah kaki ini ke kelas.saya jugak rasa saya bolot semalm bila bawah idung saya ditumbuhi jerawat.sakit!x de orang yang tegur@perasan kecuali Sohair kausar,tu pun masa kitorang duk atas bas utk pulang ke TBP.yokatta..
saya rasa bolot sangat semalam sebab saya terpaksa tulis cepat-cepat gansho saitama dai sebab sensei dah nak anta ke jepun esok.dah la sensei baru bagi yang dia baiki kelmarin.tapi salah saya,sebab saya lagha tengok drama jepun,saya x buat cepat-cepat dan salah saya gak sebab saya x tanya sensei awal-awal bila shimekiri kena anta gansho tu.saya rasa bolot sangat bila masuk kelas jikken lewat,dah la masuk kelas Wada Sensei,Wada Sensei siap tegur lagi sebab masuk lambat. Saya juga rasa sangat bolot bila saya tetinggal fail jouhou kat kelas jikken,lepas gi amik kertas gansho shibaura,saya berlari pulak ke kelas jikken.sekali lagi saya ditegur Wada sensei,saya cari fail jouhou dalam gelap n x jumpa2.mana laa fail ni.mungkin ada dak2 ni yang tolong amik fail saya kot,fikir saya dalam ati.betul la tekaan saya,cik mus yang tolong amik fail saya,tima kasih banyak-banyak mus.saya rasa bolot sangat sebab naik bas dalam keadaan yang berpeluh2 sebab berlari.
Gansho dah selesai.saya terpaksa korbankan keropok lekor hanis demi menyiapkan gansho shibaura.tapi saye da tau da,cik hanis menyayangi saya,mesti la die kirim keropok tu kat ji kan hehe..
Perasaan bila 5 bulan lagi akan berangkat ke jepun?malas.kenapa?sebab da belajar kat Malaysia lama sangat.sedih la pulak nak gi jepun ni..lepas ni akan bz dengan jyuken dan interviu plak.pe persediaan saya untuk inteviu nanti?tengok drama jepun.tapi x de maknanye.kotoba drama2 yang saya tengok tu memang le mengarut.x seswai untuk saya gunakan sebagai perempuan.hehe.saya akan menanti.bila mana saya akan belajar di Shibaura nanti.(saitama dai sah2 la x dapat,saya x berharap pun :P)
X sabar nya nak hidup bersama set2 bulat yang lain:tina dan sapikah.mintak2 la kami dapat sambung belajar same2 kat situ.banyak dah yang dirancang ni,nak gi kelas nek basikal,tiap2 hari makan sayur rebus je(yaseru tame!)
Sapikah kebimbangan.sebab ade orang cakap nanti die kna tinggal sorang2.meh nak habaq skit kat orang2 yang kate lagu tu:sila tutup mulut anda daripada mempredict kan benda yang masih belum berlaku.saya bukan jenis yang tinggal kawan.
To sapikah:anda tidak akan bersama cik Hagrid a.k.a tut hehe.anda akan sentiasa bersama saya dengan patina andai jodoh kita bertiga di shibaura.amin..



5 comments:

hakifays said...

uwahhhh..terharunye...bakp0 gmbor kah n tina bulat sgt 2??mcm kne edit je jd lbih lebar...huhuhu

yamapi said...

sbb akil kne pggl bolot adalah sbb dio kaler banner ngn bolot skali.dlu kn akil set2 kelab seni(pdhal dio xdop seni lasum ;p).phtu,mcm2 lagi kebolotan dio..caro jale,make,sapa raging junior pun dlm keadaan bolot gk.

Nur Nabila said...

@sapikot:kalu dah lebar tu,lebar la jugak..byk sgt mkn ktupat sotong :)

@yamapi:tau dh la bkpo akil dipanggil bolot :)

eD said...

mek bolot..tulis pn bolot wok gop.gagagaga :P

Nur Nabila said...

amboi2..sesedap rase die ngate ye.bes nye hari raye aji di malaysia,blh mkn daging lmbu korban yg segar bugar byk2,fuhhh bes3 lalalalaaa~~~ :)