Tuesday, October 26, 2010

pinjaman Allah

kenal Yamapi?
mestilah kenal kan..ikemen paling hensem kat Jepun.
kenal Jejung?
mesti ada yang kenal,ada yang x kenal kan..Jejung penyanyi Korea,muka dia iras Yamapi.kirenya dia hensem gak la kan sebab Yamapi hensem.sape x kenal Jejung boleh rujuk gambar di bawah

Yamapi mesti ada peminat dia sendiri kan,begitu juga dengan Jejung.tapi orang yang minat Yamapi,x mustahil akan lupakan Yamapi lepas dengar Jejung nyanyi.dan orang yang minat Jejung x mustahil akan lupakan Jejung lepas tengok Yamapi menari.

itu la hakikat manusia,sebab perasaan cinta,sayang,benci,rindu tu boleh berubah-ubah.tapi kita kena ingat tu semua pinjaman Allah..

Allah menciptakan jasad kita dengan sempurna kemudian ditiupkan roh ke dalam jasad agar kita hidup seperti sekarang ni. Dan tahukah bahawa semua yang Allah letakkan di jasad kita hanyalah pinjaman..? Sungguh ketika kita lahir ke dunia, tak ada satupun yang kita bawa, dan kita sungguh miskin!Ketika telah sampai kita di dunia, kita mula menikmati keseronokan dunia.Kemudian kita beranak pinak dan semakin bertambah banyak pinjaman kita dari Allah.
Usia yang terus bertambah itu bukanlah pemberian Allah, tapi pinjaman…bukankah usia kita telah ditentukan sebelum kita lahir ke dunia? Kita memang tak tahu bila, tapi pada saat tak terduga Allah berhak mengambil kembali apa yang kita pinjam dari Dia.
Ketika kita bangga dengan kecantikan atau kehenseman kita, sedar tak itu pun pinjaman dari Allah?Tapi kalau tiba2 kecantikan atau kehenseman kita tu Allah ambil kembali, adakah mampu kita untuk mencegahnya? walapun kita menjaganya dengan Shiseido ke,SKII ke,Safi Balqis ke..tak ada yang mampu melawan ketika Allah ingin mengambil apa yang Dia punya.

Dan untuk sahabat : Persahabatan ini pun hanya pinjaman daripada Allah..semoga hati-hati kita terikat utuh hanya kerana Dia..Ya Allah,perbetulkanlah kami,andai kami tersasar dari perintahMu..

10 comments:

yuchon said...

like this one:)
thanks 4 sharing

eRLeEn said...

ya Allah, perbetulkan kesilapan kami. ikatkanlah antara hati-hati kami. biar ia bertaut rapat. jangan kau pecah belahkan kami ya Allah...

desir2sakura said...

yuchon:nnt wt post ltk gmbr yuchon plak :)
elin:aminn..ikatan antara kta suma kne makin kuat sb jrk kta jauh2..walaupun jauh tp hati kita dekat2 :))

Fani said...

Aduss.. Terase2... Sbb ak pengguna shiseido... Hahaha..

desir2sakura said...

adikkk..lucu nya adik ni haha..

ayesyaazreena said...

menarik2~
thanks!

desir2sakura said...

ceca:arigatoo <3

ユンホ said...

btol2..br2 ni br sy sedar yg perasaan suka milik Nya..die bg pnjm je slama ni..

Has said...

tak ada kena mengena dgn post kali ni..hanya nak ucap terima kasih banyak banyak banyak banyak banyak...atas kad hari raya!!!! sayang nabila! :D

desir2sakura said...

waaa sensei da dpt ya..dh dkt sebulan kot saya pos..tp alhamdulillah sampai jugaa~~~
saya sayang sensei juga! :))