Friday, November 19, 2010

bahagia itu ada pada hati

tajuk di atas tiada kaitan dengan post yang bakal saya tulis sebentar lagi..
minggu lepas saya telah ditag oleh sorang insan bernama cidat :)
tapi oleh sebab masa selalu mencemburui saya beberapa hari ni,saya x sempat nak jawab tag daripada beliau..gomenne dat!

dan inilah kadai tersebut..

"once you have been tagged,you are supposed to write a note with 25 random,things,facts or goal about you.at the end,choose 5 people to be tagged.you have to tagged the person who tagged you.if i tag you,its because i want to know more about you."

banyak sangat la 25!x pe2 saya akan ganbatte gak tulih ni...

1.antara 4 orang adik beradik,saya yang paling pelik sebab saya bahasakan diri sendiri BILA dengan mama abah.adik beradik lain bahasakan diri mereka dengan nama2 manja seperti ALONG,ACIK,ADIK..
dan sebab nya?saya sendiri pun x tahu.

2.saya lahir pada 4 januari 1989,hari Rabu jam 659 petang kat Hospital Mentakab,Temerloh.tapi saya tetap sayang Kelate.

3.saya sangat suka akan warna pink tapi sejak 2 menjak ni kesukaan pada warna pink meluntur sikit demi sikit sebab ramai sangat yang minat warna pink..saya mula pupuk diri sendiri untuk suka warna pepel tapi bila nak beli barang2 contohnya alas meja ke,stokin ke,pen ke,tangan secara otomatik akan capai alas meja,stokin,atau pen yang kaler pink dulu (-_-'')

4.duit dalam purse sekarang ni berjumlah 4000 yen je (RM149.93)

5.saya seorang yang sangat2 la mudah lupa.pelupa.tak heran la kan saya x ingat kat mana saya letak duit travelers cek 320000 yen dulu.saya x ingat kat mana saya letak kalkulator,lalu saya beli yang baru.bila kemas2 almari,jumpa!adui sakit nya ati..saya x ingat kat mana saya letak inkan (kat Jepun x guna tandatangan,tapi guna cop nama),nasib baik x sempat buat yang baru.terjumpa dalam tong sampah dalam almari!

6.saya bukan sorang yang mudah tidur kat mana2 tempat suka2 hati..saya x boleh tidur atas katil orang lain selain dari katil sendiri.

7.saya suka minum kopi.tapi bila saya minum kopi saya x boleh tidur sebab kesan kopi pada saya sangat2 la kuat.dengan minum 2 teguk je pun saya memang x leh tidur lena.jadi buat masa sekarang saya mahu jadi anti kopi sementara waktu.

8.dulu saya sangat banyak cakap.mama cakap abah x larat nak jawab setiap soalan saya sebab saya suka tanya macam2.kenapa bangunan tu warna merah?kenapa kereta x gerak atas udara?kenapa orang makan nasi?kenapa pokok tumbuh atas tanah?kenapa kenapa kenapa?saya pun dah x ingat apa yang saya tanya dan apa yang abah dah jawab.

9.saya suka melukis.saya suka mewarna.sekarang saya tengah ganbatte melukis rumah impian.

10.saya suka berger Ramly.sebab tu la saya x mengalami masalah kronik untuk boikot McD.

11.satu masa dulu saya pernah meminati WWF.

12.saya lagi pentingkan sahabat dan keluarga dari pujaan hati.

13.di Malaysia saya sorang yang agak boros tapi kat jepun saya rasa saya amat bijak berjimat dan amat bijak menguruskan wang :D perasan je lebih ni.

14.kat baskin robin saya paling suka makan aiskrim caramel praline cheesecake.

15.saiz kasut di Malaysia 7,saiz kasut di Jepun 24.5.

16.saya sangat suka makan ketam,oh ya,saya sangat2 suka makan seafood,x kisah lah apa2 jenis seafood pun.saya peminat setia seafood.sangat2!

17.saya suka minum air berperisa.selalu kena bebel dengan mama sebab jarang minum air masak.

18.saya x boleh memandu kenderaan lain selain basikal,saya tiada lesen kereta tapi saya suka jadi penunjuk arah jalan :D

19.saya memiliki daya penumpuan yang tinggi terhadap sesuatu.bila saya tengah main game contohnya,saya x hiraukan keadaan sekeliling.begitu juga bila saya tengah balas mesej orang,saya x dapat bagi respon pada orang yang sedang bercakap dengan saya.kadang2 rasa ini satu kelemahan sebab rasa macam saya x hiraukan orang lain bila tengah fokus balas mesej ke,tengok cerita ke..gomen ne T.T

20.saya sangat suka mencuba makanan baru.

21.saya mampu habiskan nasi 3 pinggan kalau ada ulam petai :))

22.saya bukan sorang yang mudah marah.dan saya mudah memaafkan.

23.saya suka memendam tapi saya bukan sorang pendendam.

24.saya mempunyai gigi berjumlah 34 batang.

25.makanan yang saya paling suka,saya akan makan paling akhir.contohnya kalo dalam nasi yang berlaukkan ikan,sayur dengan udang.saya paling suka udang.dan saya akan simpan udang tu kat tepi pinggan untuk makan lepas nasi habis.mama cakap 'bawak la udang tu tido skali lepas ni,dah sayang sangat nak makan' :P :P :P

kesimpulannya,semua tentang saya banyak berkait dengan makanan sebab saya memang suka makan :))

berdasarkan kadai kat atas tadi,saya kena tag 5 orang,jadi saya senaraikan 5 orang yang bertuah niii
cik berd sayang ---> http://happyjinsei.blogspot.com/
cik datol saya tag kamu semula..tapi kenapa ye kena tag kamu semula? :))

saya mau tag semua kawan2 saya tapi saya hanya boleh pilih 5 orang saja...
terima kasih untuk cik datol sebab mengetag.saya pun x tau apa yang saya tulis kat atas ni tapi semuanya adalah tentang saya :D



7 comments:

al-kauthar said...

bila!wahahaha menarik sgt pasal ko..hehehe..part gigi lawak la ko..lagi satu ko patut tambah saya seorang yang kelakar..hehehehe..btul bnyk pasal mknn n mmg ko berani cuba bnde baru..hehehe..seafood sedap weh.bakat melukis ko mmg xdinafikan..:).hehe..xleh cite kt sini bnyk2,nati aku cite kt blog aku..hehehe..

desir2sakura said...

hihi..soheee ko memang byk tau pasal ak..okee nnt ak bace blog ko lepas ko tulis okee~

Lelaki Ini said...

wah..
dah x minat pink dh..
hehehe
purple pun okeyh!

Has said...

ナビラさんけっこうおもいしろい人ね!特に、11番!笑っちゃいました!(笑)

desir2sakura said...

umar:pepel itu pun menawan :))
sensei:saya baca semula apa yg saya tulis nombor 11 tu,saya pun tergelak lpas bc :D

saiyidatul said...

terima kasih sebab jawab tag ini..:D
emm..dah baca 25 tentang kak nana?..hehe
kak nana dah minat pink..
kak bila pulak dah tak minat pink;p

kak bila,mcm ne nak kire gigi eh?hihi
ooo..suka makan ye..:D
oo..minat WWF?stone cool ke?undertaker ke?the rock ke?what the rock is cooking!hehe:P

emm..kak bila..kadai tu ape?^_^'
nice knowing u,cik bila:D

desir2sakura said...

dat:hihi..
WWF msti la minat the rock!minaaat sgt2 tp dlu la,skrg x tgk dh sb dh byk mengarut rsny..kadai tu mksudnya mcm tugasan..nice knowing u jugaa dat..miss u so much! :))