Friday, October 12, 2012

weekend = happy ^^

minggu lepas dapat emel dari wada sensei,
katanya mahu jumpa saya dan suami.
mulanya saya agak segan mahu jumpa sensei,
ya lah nihonggo (bahasa jepun) saya sekarang
ibarat tumbuk kacang guna lesung batu,dah hancur lebur.
tapi pada masa yang sama perasaan nak jumpa sensei memang sangat kuat; 
sensei yang dah banyak curahkan ilmu dan berjasa pada saya.
saya ingat lagi wada sensei suka komen saya tulis terbalik.
lepas tu wada sensei akan pastikan grup eksperimen saya ialah grup terakhir yang pulang setiap kali ada eksperimen >.<

sepanjang pertemuan kami,sensei memang banyak bercerita.
saya rasa seronok sebab dah lama tak berkomunikasi guna bahasa jepun.
walaupun bahasa jepun saya dah jadi kacang hancur lumat,
tapi saya masih boleh faham apa yang sensei cakap tau :D
dan saya sangat terharu sensei belanja kami makanan jepun.
salad salmon,sotong bakar,set sashimi,tempura,sushi,okonomiya pun ada.
harga tak payah cakaplah kan >.<

inilah dia hidangan enak kami itu:

mula-mula buka majlis dengan salad

okonomiyaki ni sangat enak,tiada langsung unsur kemalaysiaan

set sashimi ni paling enak

dan dan dan ikura sushi tu memang tersangat enak!!!!tapi zannen,ada seketul je >.<

berjalan pulang lepas perut penuh diisi

mata aimashoune sensei.

tettet.cerita weekend kali ni akan diupdate minggu depan pula :)



2 comments:

sushi said...

untung la ada orang sudi belanja:D
rindu la nak makan sushi dengan awak><

desir2sakura said...

untung la cik sushi boleh mkn sushi sesuka hati je kt sana,x yh tggu org blanja >.< rinddduuuu sgt nk mkn soba kat dai dgn awak T.T