Friday, March 8, 2013

sebulan sekedai sesushi

kami telah membuat peraturan pemakanan kami di mana pada setiap bulan, haruslah pergi makan sushi atau washoku (makanan jepun) untuk mengekalkan rasa kejepunan yang dah lapuk dek panas dah lekang dek hujan sejak kami pulang ke malaysia.


pelbagai aburi sushi

salmon sushi dan lupa-nama-apa sushi

summer roll--->serius sangat sedap!!!!!!!
nasi digulung dengan salmon, diletak mayonis, salad dan crab goreng!

sakura ebi okonomiyaki

pelbagai jenis salmon sushi.sushi sebelah kanan bawah paling sedap, ada peach!

soft shell crab inari zushi

kani mayo sushi dan kani corn sushi



agedashi tofu tapi tak boleh lawan tofu di shibaura!

kaki fry

sashimi

ikura chawamushi

suami suka tempura maki

bagi penggemar salmon seperti saya, saya cadangkan cuba makan di sushi zanmai. salmon di sana teramat sedap!dan sepinggan sushi salmon berharga rm1.80. murah berbanding sushi jenis lain. gambar-gambar di atas bukan makan pada hari yang sama ye. bankrap la encik suami kalau sekali pergi kami makan sebanyak ini ^_^" kendatipun sushi sangat sedap, tapi tak boleh selalu makan kerana harganya bisa menggugat jiwa. sebab itulah kami buat peraturan hanya boleh pergi makan sekali dalam sebulan.

tapi sushi zanmai sentiasa dipenuhi ramai orang terutamanya pada hujung minggu. tapi sebab nak makan sushi punya pasal, kami sanggup meredah onak duri dan hutan belantara :D . teringat kenangan makan sushi di kurazushi, omiya dulu :') ini kali terakhir kami makan sushi bersama sebelum saya berangkat pulang ke malaysia pada keesokan harinya :) really miss them :)



3 comments:

ishanokokoro said...

dapnyeeeee!!
nnti bwk aku..aku x ajin agi make sushi hii

hakifays said...

summer roll oishiisou

hasnulyakin said...

Wow..Sodap ni "D