Wednesday, September 11, 2013

unforgettable event 3: train museum Japan

huahhh berkulat bersawang dah blog ini. lebih 2 bulan tidak diupdate
sungguh masa sangat mencemburui diri saya yang sekarang memegang jawatan sebagai isteri, anak, ibu hamil dan pelajar ini.
rutin harian berubah mendadak, tapi bila ada masa lapang sekali pun, tak menyempat nak buka laptop untuk update blog.
hari ni datang awal ke lab dan sambil menikmati sarapan pagi, ayuh update blog~~

sebenarnya semalam tengah memproses gambar-gambar dalam iphone, buang mana yang rasanya tak perlu disimpan.
maka terjumpa lah gambar lawatan ke muzium keretapi di jepun.
saya pernah update serba sedikit tentang lawatan ke muzium ini pada tahun lepas, di sini
bila diingat balik, saya ke sana hanya dengan satu sebab, iaitu nak tengok shinkansen hayabusa :D
ramai tanya kenapa minat sangat hayabusa? entahlah, mungkin boleh dikatakan sebagai jatuh cinta pandang pertama.
memang pantang tengok hayabusa, mata tak lepas memandang sampai hilang dari pandangan.
begitu juga kalau jumpa cenderamata hayabusa, nabila pasti akan membeli nya :D

serba sedikit mengenai hayabusa:

>> sebuah shinkansen
>> antara keretapi terlaju di jepun
>> menghubungkan tokyo dan aomori
>> kelajuan sehingga 320km/h

ayuh tonton gambar-gambar pula:


 
 



 
 




2,3 hari sebelum bfg, hari terakhir pergi kerja part time, dalam perjalanan pulang, Allah bagi 'hadiah' dapat tengok hayabusa meluncur laju depan mata.
sweet kan Allah :')



3 comments:

sunshine said...

bi pas ni ada shinkan lg laju dr hayabusa doh

sunshine said...
This comment has been removed by the author.
desir2sakura said...

antin:ye ke tin?cun mace hayabusa dop? hihi ^^