Thursday, April 10, 2014

BESAR la sangat

Ya, saya tahu.

Kamu kerani kepada orang besar.

Sebab itu lagak kamu pun seperti orang besar.
Tapi saya mau ingatkan kamu, kamu hanya kerani kepada orang besar.
Bukan orang besar.
Jadi jangan berlagak seperti kamu orang besar.
Sebab orang besar pun tak berlagak seperti kamu.
Baru kerja dengan orang besar sudah mau berlagak besar.
Sekali lagi saya ingatkan kamu, kamu hanya kerani.
Bukan orang besar.
Jangan berlagak.



Mode: Geram berurusan dengan orang seperti di atas. Sudah cakap baik-baik, sudah tanya baik-baik, tapi belum sempat habiskan soalan, terus diberi jawapan kurang enak. Sakit hati. Saya tak pandang rendah pada pekerjaan kerani, atau pekerjaan apa sekalipun yang halal di sisi Tuhan. Be professional. Orang dah cakap elok-elok, jangan balas kasar-kasar. Saya juga ada perasaan.


Sekian.

2 comments:

Has said...

saya orang kecik ;)

Nur Nabila said...

sensei orang besar yang kecik, maksud saya orang hebat tapi merendah diri :)