Wednesday, November 2, 2011

berdebarnya rasa hati

berdebar ghaib
saya pun tak pasti kenapa orang kelantan sebut berdebar ghaib
tak tahu lah betul ke tidak ejaan ghaib tu,mungkin gaib,ggaib,gayib dan lain-lain
tapi saya tak pernah dengar la pulak ada orang yang lepas berdebar tiba-tiba jadi ghaib.
sebenarnya nak cerita pasal rasa berdebar/darah gemuruh,dah termengarut dah kat atas ni
tak tahu macamana tiba-tiba teringat dan pernah terdengar,
orang kelantan sebut 'debar ghaib' di saat berdebar

sepanjang 22 tahun hidup,selain daripada akibat pengambilan kopi selepas pukul 4 petang,saya juga akan mengalami masalah tak boleh tidur akibat berdebar.
semua orang pasti ada merasai hati berdebar-debar.tatkala ada exam,nak pergi interview,nak diijabkabulkan,nak jumpa mak mertua,nak salam dengan kakak ipar dan lain-lain.
sebenarnya saya cuma nak cakap,12hb ni saya bakal berdebar lagi sebab saya bakal ada poster presentation.saya yakin saya tak akan boleh tidur lena.

masa presentation yang lepas tu pun,malam sebelum saya akan present,saya langsung tak boleh lelapkan mata walhal (wah hebatnya penggunaan kata hubung saya) saya tak minum seteguk kopi langsung pun.dalam fikiran asyik terfikir bagaimanalah saya nak bercakap depan ramai orang jepun,dan seorang orang melayu yang petah berbicara jepun iaitu afiqah. akibatnya saya langsung tak tidur sampai ke pagi. saya pun tak tahu kenapa saya bersikap demikian, sedangkan saya tengok kawan-kawan lain yang berdebar,boleh je diorang tidur walaupun dalam hati ada debaran. mungkin saya telah set minda saya, mengatakan 'malam ni konfem tak boleh tidur sebab esok ada presentation yang membuatkan hati berdebar-debar' tapi saya tak dapat nak elakkan dan suruh otak saya berhenti berfikir dan cakap jom tidur.
tak boleh tak boleh. >.<
saya pun tak tahuuuu..siapa-siapa ada kata-kata nasihat?




kasih sahabat
saya minum dengan lahapnya sambil baiki slide.

saya telah kena gastrik.tak makan dari pagi; petang itu saya minta tolong belikan air vanhoten. sebab kerja tak siap lagi, dan saya yakin saya tak mampu jalan banyak sebab rasa sesak kat dada.tina dan kah belikan dan hantar depan lab.siap belanja lagi.terharu.
*nikmat dapat minum air vanhoten dan nikmat ada sahabat baik*

5 comments:

MizzMiza said...

same mcm kak ass!!!!kalau time datang berdebar tu..rase sesak nafas sgt..tgn sejuk.tp percayalah tina.tu sume starting je.bile da start je bercakap,die sikit2 rase lege.lepas tu rase seronok untuk happyou.hihi...tu pengalaman kak as lah.
gudluck happyou!!!!

Nur Nabila said...

Akak asmiza,ini blog nabila,bkn blog tina hihii..kak as slp taip eh.tq kak as,lpas abs poster happyou ni mst lega sgt24683 dh!yosh kak as pun ganbaru kerja ye :))

MizzMiza said...

tulaaaa...kak as salah taip.tau2..ni ptg ni masuk balik blog bila nak betulkan.kih3...

Anonymous said...

sume org x leh tido bila...ak pn..
tkut sgt poster happyo ni...
dh la bila tu dpn lab ore jah:((

Nur Nabila said...

kak as:hihi xpe jee.. :))
pik:aaaa huk3,kte ganbarou sm2 deh,lpas abis poster ni mst lega sikit kn :))