Saturday, February 16, 2013

unforgettable event 2: kuala selangor

al-kisah nya saya teringin nak makan ikan bakar.
nak masak sendiri,saya tak reti nak buat perencah ikan bakar yang sedap tu.
jadi saya pun tanya lah pakcik gugel, kat mana ada jual ikan bakar sedap kat area selangor ni
pakcik gugel cakap kat area kuala selangor ada banyak kedai ikan bakar
bila search kat map, kedai ikan bakar berdekatan ada kat pantai remis
aroma ikan bakar nama diberi.
kami tersampai awal sebab bertolak awal dari rumah kononnya takut tersesat jalan..
 kitorang tiba lebih kurang pukul 5 dan orang dah ramai pada masa tu.
kata seorang makcik, beliau datang awal sebab kalau lambat nanti ikan tak banyak pilihan.

saya suka makan ikan tapi saya tak berapa kenal jenis ikan malah tak reti bezakan 
yang mana satu ikan jenahak mahupun kerapu. 
saya hanya kenal ikan pari sebab saya peminat setia ikan pari


lepas pilih ikan macam kat pasar tu, serahkan pada tauke dan nyatakan jenis masakan yang kita idamkan.
haruslah tekun semasa pilih ikan macam dalam gambar di bawah.


lauk pauk sudah siap dimasak. senang saja bukan cara mengorder nya? :D



wahhh menggamit kembali kenangan di pantai remis beberapa tahun lepas:
semasa kursus bahasa jepun di KRM, kami dibawa ke pantai remis untuk menimba pengetahuan bagaimana menangkap adik-beradik kerang dalam pantai berselut gitu.
selama 2 jam berkubang dalam selut, saya hanya dapat sebiji?seekor? kerang
dan sebelah selipar saya hanyut ditelan arus selut pada masa tu.
pengalaman yang tak dapat dilupakan :)



semua ciptaan Allah indah dan menenangkan jiwa.






dan dengan ini saya berikrar dan berjanji bahawa saya akan suka makan ikan bakar sampai bila-bila dan belajar masak ikan bakar sedap-sedap ^^*











2 comments:

Has said...

Haha. Nak cuba pergi situ juge nanti :)

desir2sakura said...

cuba lah sensei,kalau di kelantan,kedai ikan bakar macam ni banyak juga.jemput datang ke kelantan nanti ye ^^