Sunday, August 16, 2009

hujung minggu terisi lagi..


" Allah x pernah perlukan kita tapi kita memerlukan Allah "

kata-kata dari pak Lan yang cukup menyentuh hati saya.Sungguh,Allah memang tidak memerlukan saya kalau saya ini tidak ada di dunia sekali pun.Tetapi saya amat memerlukan pertolongan dari Nya untuk terus hidup di atas muka bumi Mu ini ya Allah.semoga program2 seperti PRISMA akan lebih dimantapkan lagi di masa-masa yang mendatang.

Firman Allah SWT:"Katakanlah, ini jalan (agamaku). Aku dan orang-orang yang mengikut mengajak (kamu) kepada kamu dengan hujjah yang nyata. Maha suci Allah, dan aku tidak termasuk orang-orang yang musyrik" (Yusuf:108)

Sungguh,jalan ini jalan yang sukar. Tapi ini jalan yang benar. Kita harus meneruskannya. Walau beribu dugaan datang melanda, jangan mudah memberi alasan..peringatan untuk diri sendiri ini juga yang sentiasa lemah.Walaupun badan ini amat penat semalam, namun Allah berikan tenaga pada hari ini untuk ganbatte menyiapkan report Nihon Kei.Alhamdulillah.Siap.Semoga Allah sentiasa mempermudahkan jalan saya dan kawan-kawan.

Tima kasih Nadiah dan Tanabe san,nihon de mata aimashou.hari ini juga gembira.

2 comments:

Anonymous said...

bila...moga kita sama2 perbaiki diri dan terus thabat di jalan ini..

Nur Nabila said...

tolong ingat kan sy anda sy lalai ye kawan..