Sunday, August 23, 2009

Air mataku tumpah jua..


Minggu lepas minggu yang tensen.terkilan sebab x dapat balek kelantan.mungkin salah diri sendiri sbb tlalu mempercayai org yang penting diri.aaaa biar la.saya x nak salah kan sesiapa.saya menangis bukan sebab geram dengan tindakan dia,tapi sebab menyesal x ikut kakda,becky dan oin blek.diorang dah tanya saya banyak kali,nak balik ke x,nak balik ke x..saya memang nak balik tapi banyak dengar khabar angin ada kelas hari sabtu la,jadi saya terpaksa tangguh kan hasrat untuk balik.lagipun org tu ckp sendiri dia x balik,jadi saya ambil keputusan untuk x nak balik juga.tapi..kusangka panas hingga ke petang,rupanya x sempat tengah hari pun dah ujan..di saat kesedihan tu,saya banyak dapat nasihat dari rakan2:

"xpe la Bila,saya paham perasaan Bila,mungkin Allah nak bagi yang lebih baik untuk Bila"

"ada hikmah di sebalik yang berlaku.Bila jangan buruk sangka kt org ye"

"len kali,Bila jange ikut ore lain.kalu nak balik,cepat2 beli tiket,kito duk klate ni meme susoh nok dapat tiket"

"ala,ko dah la jangan nangis.jap je lagi nak raye"

antara nasihat daripada kawan2..tima kasih Ji,Kakda yang x penah tinggalkan saya di saat saya kesedihan.satu lagi yang membuatkan saya sedih bila abah yang duk kat kelantan tu berusaha gi ulang alik cari tiket kat stesen bas.tapi dah terlambat..tiket nak balik kelantan ada,tiket nak datang KL smula dah abis.saya dah lama x menangis,tapi minggu lepas adalah minggu kesedihan la kononnya..mama,abah,alom yang mengtahui kesedihan saya menelefon saya tiap2 hari,alom ym saya benda2 yang menghiburkan,abah bagi topup,mama cerita benda2 lucu yang berlaku kat rumah..YOSH!!!saya x leh sedih2,lepas ni bila gi jepun lebih besar la dugaan yang bakal saya tempuhi.dah,jangan sedih2 lagi ye Nabila!

6 comments:

AnNe said...

haha...
jangan la sedih2...
x bez jugak dok kat umah...
ore dok kat umah ni x study pape pon...
haha...
sok ngadap tv, dok dapur, tdo, gaduh dengan adik...bla...bla...
hahaha...~
kalu sedih, tepon je la umah...
tu la kgunaan tepon...
bukan utk msg gewe jah...=P
hehe...~
gurau2...XD

~ nUr sYafiKah sAmsuDin~ said...

l0r..sape y oyt ade kelas ari sab2 tue??kah ke??klu bila ade sero ati ngn kah,jgn segan2 oyt desh..ciannye ko bila nk blik sgt..gane nk g cb0ra skali ni..bila kn ceria s0km0,mesti sus0h nk homesik..huk3..~tenyum2~

desir2sakura said...

hahaa..
alom:medu2..bila tpn umah sokmo tiap2 hr kn,pahtu dgr ma cto mcm2,td abah tepon msti bimbang ko bila.tdop gpo la,bila x sdih doh hehe
sapikot:dop2 kah,we hok oyt hr sbtu ad klas rsnya,sb kalis oyt ko dia.xpo2 bkn slh set2 ni.kta tau dh keadaan kta di samping ypm ni memg xley nk jgka.bila meme tdop sero ati la ngn kah kiut.tima kasih desh tubit jale ngn ore td.bes2.pahni duk cbora x omsick dh sb ad kah ngn tna,mcm mak bila doh tu hahaa

masakecil2 said...

jgn sedey2
ceria2 slalu

isnin ni kan cuti,nuzul Al-Quran
pekata blk tyme tuh
atau kt sne x cuti

desir2sakura said...

tima kasih masakecil2,mmg niat nak balik tp hari sabtu(esok)ada kelasganti..x apa lah,sy kena sbr byk2..huhu

GhOsToNe said...

hhmmm...bile hmsick lagi kew...
dulu rasenye pnah skolah asrama..5 taun bila..
pas nieyh plop..
kalo ade rezeki..kan bila mau fly kew jepun..
so, hope dat bila leh reduce kan kehomesickkan...
nanti lg parah!!
so, sabar2 la ek...!!!