Sunday, December 19, 2010

selamat datang musim sejuk

musim luruh berlalu sekejap saja,musim sejuk sudah berkunjung tiba.sekarang dah sejuk sangat-sangat.suhu waktu malam memang tak leh nak tahan,kadang2 mencapai 1 darjah celcius..heater duk depan muka pun masih rasa sejuk gak,heater yang guna minyak petrol tu jugak yang tahan tapi rumah berbau petrol la sikit tapi alah bisa tegal biasa.lama-lama bau petrol tu bertukar jadi bau ketam masak sambal pecah telur :D

sukanya bila dah masuk musim sejuk ni,makanan kegemaran muncul kat kaitenzushi.
dah hampir 7 bulan saya tunggu benda ni muncul semula,dah 7 bulan saya ulang alik makan kaitenzushi tapi pulang dengan hampa.bila dah ada balik benda ni,5 pinggan pun saya boleh habiskan dalam 1 masa..dasyat kan? :)



sushi aburi cheese hotate





ini selipar saya ke kelas sewaktu musim panas
(sila jangan contohi saya)

bila dah makin sejuk ni,saya dah tak boleh pakai selipar sebegini dengan sewenang-wenang nya untuk pergi ke kelas.kena pakai kasut dan berstokin dua lapisan.jarak dari rumah ke sekolah yang tak sampai 4,5 langkah ni pun dirasakan bagai berbatu-batu jauhnya disebabkan musim sejuk.terketar-ketar nak pergi kelas.baju pun dah berlapis-lapis dipakai tapi sejuk tak hilang-hilang.tapi alhamdulillah syukur sangat pada Allah,sebab memberi kesempatan pada diri ini untuk merasai musim sejuk.saya yakin,saya akan merindui musim sejuk ni bila tiba musim panas pada tahun depan sepertimana saya sedang merindui musim luruh yang dah beransur-ansur hilang..


~selamat tinggal musim luruh & selamat datang musim sejuk~

7 comments:

Has said...

haha, 靴下はかわいい :D

desir2sakura said...

ありがとう、先生~ ^_^

qila~ said...

bestnye! bila la dpt mrase p jpun ;p

AnNe said...

eee...~
x ske stokin tu...
sbb nampak jari...
cam cacat je...
hahaha...~~

desir2sakura said...

qila:dtg la melawat jepun :)))
alom:hihi..sgt suke pakai stokin ni sb jari2 kaki bebas bergerak..lom nk x?bila blh beli yg lwa2 utk lom sempena besday lom yg dh nk dekat ni :DDDDDD

AnNe said...

TANAK!~ TANAK...!!~~~~
nak ipod @ iphone @ ipad...
lalalala...~~ =P

desir2sakura said...

kalo nk bnd2 tu kne tggu bila blik tahun 2012 la,sb bila xleh pos benda2 tu.. :D