Monday, October 17, 2011

人間っていいなー


rasa nak gerak kiri kanan melambai-lambai badan je bila tengok video ni.
seronok betul masa zaman kanak-kanak.
tiba-tiba teringat masa kecik-kecik dulu,
sementara tunggu Aji Lah,ustaz yang ajar saya mengaji datang,
saya lari-lari pergi beli aiskrim yang dalam plastik panjang tu,harga sepuluh sen satu batang.
ada perisa jeruk pauh,asam,buah cermai.ingat tak?
sluuurrrrppp sedapnyaaa tapi mampu telan air liur saja sekarang.
sekarang dah besar,jadi kita makan aiskrim baskin robin lah ya...? :D

zaman kanak-kanak dah lama berlalu,
sekarang sudah dewasa.pemikiran pun kena dewasa.
apa-apa pun,kena sentiasa rasa syukur,sebab Dia selalu bagi peluang rasai nikmat hidup jadi seorang manusia.dapat rasai nikmat makan aiskrim baskin robin, ye dak? :D

2 comments:

syazwe said...

gpo dh lagu tu?tepuk amai2,belalang kupu2..btul dok? ;p

desir2sakura said...

salahhhhhhhh :)