Monday, October 24, 2011

unexpected.unbelievable

semalam sejuuuuk sangat.


bukti kesejukan

sebab sekarang dah musim luruh kan
mama tanya kenapa musim luruh sejuk
saya jawab sebab daun-daun luruh la mama,sebab tu sejuk 
(errr tak tau lah betul ke tak jawapan saya :D )
ditambah pula semalam kehujanan.
jadi bertambah-tambah lah sejuk
sejuk-sejuk ni best juga
lagi best kalau boleh minum milo panas
tapi,hari ni tiba-tiba suhu tak jadi berapa sejuk dah
rasa macam tiba-tiba masuk musim panas balik
siap pasang kipas lagi ni haa
cuaca sekarang dah tak menentu..
tapi tu lah,semuanya ketentuan Dia
kalau Dia nak buat sekarang ni tiba-tiba turun salji pun boleh..

semalam usrah dengan kak Fiza
ada satu kata-kata akak yang menyentuh hati 
jangan sesekali jauh dari Dia
kadang-kadang kita rasa hubungan kita sesama manusia,hari ini baik-baik saja
tiba-tiba esok ada benda tak kena
kita buat kerja selalu saja dalam keadaan terpaksa,rasa itu satu beban
akak cakap kalau kita dekat dengan Dia,takkan berlaku semua ni
kalau buat semua benda kerana Dia,takkan berlaku semua ni
bila dekat dengan Dia,insyaAllah akan rasa dekat dengan semua orang 
sebab saling sayang kerana Dia
bila dekat dengan Dia,insyaAllah semua kerja rasa mudah 
sebab buat kerana Dia
jangan jauh dari Dia.
bila kita dekat dengan Dia bermakna Dia menjaga kita,
walaupun kita berjauhan dengan keluarga
Dia sentiasa ada :)

rindu-keluarga-nun-jauh-di-sana.




4 comments:

Has said...

beberapa saat juga diperlukan untuk memikirkan gambar apa lah yg atas sekali tu (bukti kesejukan) :P

desir2sakura said...

hihi..itu setokin,sensei :))

myselfSakura said...

tq nabilaaaa

desir2sakura said...

sama2 kakaaaaaak fanaaaa