Wednesday, February 27, 2013

saya dan para jurutera :)

walaupun dah semakin tua meningkat dewasa, dan masing-masing sudah ada hala tuju masing-masing, kami tak pernah saling melupakan. satu hari, teman saya di uitm, B bertanyakan latarbelakang pengajian sebelum saya sambung belajar di uitm. saya tak berniat untuk ceritakan kepada teman tersebut bahawa saya pernah belajar di jepun, tapi bila saya cakap buat twinning program di unisel, teman tersebut bertanya, "JAD?" saya hanya jawab ringkas, "ya". saya gembira sebab dah makin ramai yang tahun pasal JAD. dulu kalau cakap JAD, tak ramai orang yang tahu. sekarang, pakcik teksi pun tahu budak-budak yang nak ke jepun tu belajar kat unisel, tinggal di bukit pelangi la haa :D dan baru saya tahu, B juga ada beberapa kenalan di JAD yang merupakan kawan di zaman persekolahan beliau. B tanya saya, kenal tak A,C,D,E,F, saya kata saya kenal, lalu saya update serba sedikit tentang mereka (saya ceritakan hal yang baik-baik sebab semua kawan saya baik). B terkejut sebab saya macam kenal rapat dengan A,C,D,E,F dan tahu tentang perkembangan mereka. saya jawab saya hanya tahu sedikit saja dan sekadar tahu apa yang mereka lakukan sekarang (kerja di malaysia,di jepun,sambung master di jepun dll) berdasarkan update di facebook,twitter,instagram dan lain-lain :D

masing-masing dah ada hala tuju masing-masing, masa untuk kami bertemu dan bercakap juga terhad. hanya sekadar bertanyakan khabar di facebook,twitter,instagram dan sebagainya. dan kadang-kadang kami buat reunion kecil-kecilan. bbq, mandi air terjun, makan malam dan sebagainya.







hampir semua sahabat saya di Malaysia sekarang ialah jurutera.saya pula bergelar pelajar (dan isteri kepada suami saya :P)
tapi saya tak kisah. masing-masing ada impian yang kami ingin gapai.
rasa bangga gitu dikelilingi para jurutera. 
dan saya seronok dengar kehidupan mereka bekerja setiap kali berkumpul beramai-ramai.
moga Allah permudahkan setiap jalan kami. hidup bukan hanya untuk di dunia tapi demi capai bahagia di akhirat sana :')


3 comments:

MizzMiza said...

bangga kan ada di kalangan kawan2 kite jd jurutera,bisnesman,bakal 'dr" sbb sambung phd..bakal professor..wahh..bila pon da smbung master.chaiyok2!

Cerah Jeff said...

waaaaaaa,aku direct selling ja :(

Nur Nabila said...

kak as:aah,bangga sgt :) chaiyok2,doakan bila berjaya juga ye kak ^^*

cer:ok aku bangga menjadi saing mu sebab mu exec :)