Wednesday, July 7, 2010

Sedikit kelewatan..

Hari ini usrah tangguh,sebab kak cik tom ada kelas sampai 730..kak cik tom baru setat nak mengajar kami Tafsir Fi Zilal al-Qur’an “Di Bawah Bayangan al-Qur’an".sudah agak lama juga saya dah mendengar perkataan fi zilal ni dari seorang teman yang menuntut di Australia.istimewanya tafsir fi-zilal ni,ia ditulis oleh Sayyid Qutb dengan darah beliau sendiri masa menunggu dikenakan hukuman kat dalam penjara..masa dengar kak cik tom sebut perkataan darah,bulu roma saya meremang..tulis dengan darah..??sugoi nya..mukaddimah buku ni pun dah boleh buat hati ni sayu..saat ni saya rasa sangat2 lah rendah diri,menyesal sebab baru sekarang berpeluang nak belajar pasal tafsir ni..orang lain mungkin dah khatam berapa kali baca buku ni..tak mengapalah,moga apa yang saya bakal belajar nanti dapat saya manfaatkan dalam hidup ni..lambat atau cepat tu lain kira..(tapi serius rasa sedih)

No comments: