Thursday, July 8, 2010

JAD no omoide

tadi kami berpeluang ber'enkaku jugyou' dengan adik-adik kouhai di Malaysia..adik-adik U1.masih x berubah;semua comey-comey dan suara Yasuda Sensei pun masih x berubah.antara soalan yang adik-adik tanya;'macamana belajar kat jepun'

'susah x belajar kat jepun'

'bes x belajar kat Jepun tu'

'shibaura tu kat mana' (soalan ni paling kelakar la kot
sebab kouhai tu tanya dengan nada yg sangat ingin tahu)

'makanan halal senang x nak cari'

masa Niitsu Sensei tengah mengajar,saya tengok gelagat kouhai2,tengah borak2,tengah lambai2,tengah kemas beg nak balik pun ada :D semuanya saya dah alami dulu,rindunya suasana JAD...dulu masa sensei tengah mengajar kat depan,kami makan,borak2,main henset,bukak facebook,waa dah kantoi dah aktiviti time dulu..

sangat rindu kenangan malam sebelum pagi ni..

rindu mahu berjaulah lagi..

rindu mahu berjikken dengan kak fawiza..kan sohe? :D

sebelum nak gi kelas naik bas pakcik tahir pon sempat lagi bergambar..

rinduu sangat3 deshi jisho ni...

rindu mahu minum air vitagen..

kalau dalam kelas tu ramai pakai baju sama kaler,ni la jadinya.. :)

rindu mahu 'keluar' malam2..

sangat rindu mahu makan char kuay tiaw..

rindu mahu beratur mengaji dengan ustaz..

rindu mahu tido beramai-ramai..

rindu mahu makan secret recipe dengan dia..

tapi sedih sangat tadi..ingatkan boleh jumpa wada sensei,mizuno sensei,hasparina sensei,karino sensei,yamashita sensei dan sensei2 lain tapi mungkin masa dah lambat sangat kot.. :(

untuk adik-adik,日本での勉強することはJADと比べばぜんぜん違うレベルで、ここの勉強は難しくて、友達もあまりいないし誰にも助けることがもらえない。授業ではなんか広さも違うし、まわりは全員日本人だから雰囲気がちょっと。。だからJADにいる間に、ちゃんと勉強してください、日本語ちゃんと勉強して、練習して、上手になってください。日本人に負けないようになってください!MySpace

9 comments:

Anonymous said...

actually my name is fariza , not 'fawiza'. Really miss you guys. :)

desir2sakura said...

waa rindu kakfariza sgt.terharunya akak baca blog saye..kakfawiza tu name manjee :D

al-kauthar said...

hahaha..nabila..klaka la..kak fariza ye la nme glamor akk kak fawiza la..hehehe..ye la to kohaitachi;jad でちゃんと勉強してください。。cherish every moment while u r still there..kt nihon bnyk sgt cabaran dye kn bila.huhuhu..日本人と負けないように!

semut merah said...

rindu jugok! rindu jugok! lalalala

desir2sakura said...

ji:sy mmg slalu rindu ke kamuu~~~

faNNy faNany said...

bila..
camne nk contact k fariza ni??
sng ckit nk tnye sal jikken ni ..haha

dAonLyMe said...

rindu bila~!!

bila meh la umah dzu..ade matsuri kat sini..bon odori...huhu...ade umah hantu gak..best2...bila mari la cni... (^_^)

desir2sakura said...

zu..zu tau x bila pun rndu ke zu..
x puah lg jln2 nge zu
nnti kte tgk deh..ujung mggu ni kalu bila x de repot bila g jale umh zu deh :DDD

dAonLyMe said...

yeay~~

tanoshimi :):D

sayam bila~