Sunday, July 4, 2010

pembersihnya..

20100119121234
orang jepun mencipta ini :: ポテチの手 atau dalam bahasa melayunya ialah
tangan potato cip(direct translate)
bagi orang yg macam kito ni,mesti kito terpikir,buek apo la orang jepun ni lotih2 mencipta ini sedangkan blh je kite kapit potato cip tu guna tangan kite ni,ngapp masuk dalam mulut terus.
sebenarnya mereka2 ini mencipta 'tangan' ini sebab mereka x mau mengotorkan tangan masa tengah buat kerja-kerja menaip menggunakan komputer maupun masa tengah menulis menggunakan pen..benda ni nampak macam selekeh je kan,wat membazir duet je orang jepun ni..tapi atas dasar kebersihan,diorang mecipta benda ni..kata mereka,bile menaip guna komputer sambil makan,tangan sentuh papan keyboard yang x dijamin kebersihannya tu digunakan jugak untuk wat masuk makanan ke dalam mulut..nanti kuman2 yang lekat kat keyboard tu masuk mulut kita la kn.dan tangan pun jadi melekit2,
x selesa nak menaip @ menulis..bijak2

p/s:jadi macam saya ni senang,1 tangan wat menaip,sebelah lagi makan buah momo MySpace

8 comments:

~ nUr sYafiKah sAmsuDin~ said...

cehhh
mentang2 la die left handed(~.^)V
un2..nihonjin pbersih tahap kritikal
buang sampah pom kene asingkn btol2
huhuhu~~
Islam kan sukakn kebersihan:)

dAonLyMe said...

waa...menariknye bende ni...
nak bwk balik wat omiyage a..
buleh beli mane bende ni bila?
kt 100yen shop ade dop?hehe...

desir2sakura said...

kah:yup2..islam sarankan kite pentingkan kebersihan dlm kehidupan seharian..jom basuh baju mlm2 ni :D

desir2sakura said...

bila tgk dalam bangumi sbnrny..dia shoukai bnda ni,menarik kan zu..nnt bila try cari ada jual kt mana,blh bli utk wat blik mlaysia kn..kalo zu jumpa gtau bila juga ya :D

SAIYIDATUL SHUFWAH BINTI JABILIN said...

i pon left handed uuu..haha
nak senang..buat kerje je.tak yah makan...nak makan,tak yah buat kerje...kehkeh:P
pesanan penaja:post kat sabah satu:P
pesanan dak dietetik:post kat upm satu:P

desir2sakura said...

dak dietetik tu sape kah dat?

AnNe said...

ape la... dia la bdak dietetik tu...
huhu...
jd cam kamu x bez pn...
silap2 mnaip kt laptop pn terbalik... hahaha...~

desir2sakura said...

hahaa..org menaip x tbalik okee..
eh dat amik dietetik skali ngn lom la eh?da jumpe geng nmpk nyaa~~~~