Thursday, March 24, 2011

belajar menerima

bila kita dah makin lama kenal dengan seseorang tu
kita akan makin nampak keburukan dan kelemahan dia
dan keburukan dan kelemahan tu sememangnya kita tak suka
tapi kalau kita sedar keburukan dan kelemahan tu pasti ada pada setiap manusia
kita akan terima segala keburukan dan kelemahan sesiapa pun
dan kalau kita sayang dia,kita bantu dia baiki keburukan dan kelemahan tu
dan kita jangan berharap dia akan berubah dalam sekelip mata mengikut citarasa kita

ini contoh saja ye
kita dengan A kawan baik sejak tadika
kita suka korek hidung depan A
tapi A tak suka kita korek hidung depan dia
tapi tu macam dah jadi tabiat kita
sebab macam dah buat hari-hari
tapi sebab kita sayang dengan A ni
kita akan berusaha tak akan korek hidung dah depan A 

tapi A tak boleh paksa kita untuk cepat-cepat berubah supaya
 tak korek hidung dah keesokan harinya
kita berubah perlahan-lahan
kurangkan bilangan korek hidung tu jadi 3 kali seminggu ke
lama-lama mesti kita dah boleh atasi masalah korek hidung depan A tu




saya manusia tak sempurna
terima kasih kepada semua yang menerima saya yang serba kekurangan ini
saya cuba perbaiki diri dari masa ke semasa
tapi saya tetap tak akan dapat jadi manusia sempurna
sebab sifat manusia itu memang ada kekurangan
terima kasih dan maafkan saya..

5 comments:

himawari said...

bila, berd suko entry ni..
tq bila..berd rs terjawab..mcm yg dlm mesej bila oyak 2..
bila,klu berd nk korek idung depan bila boleh?hahahahaha

Syazwe said...

oo awak korek idung dpn sy,sy ckp pape pun..tp klau sy korek idung dpn awak,awak mrh sy..hehe gurau je ;p
p/s:try kecek lua skit ngn bi :)

desir2sakura said...

berd:hihi..lm dh sbnrny bila nk tulis ni,bila hrp sgt ore blh trima kekurangan bila mcm bila trima kekurangan ore len gk.kate org dop bkisah sgtt :))
we:ho la psni awk korek la idung puas2..(ingt lg dop kisah nk tggu bas kt tokai dai tu??malunyaaa...!)

afiqah riduan said...

bg la contoh yg best sikit..ni korek idung lak..tp sgt mnarik bila...

ku dh x sgn utk korek idung dpn mg..haha

desir2sakura said...

hahaa..korek je pik..ak dop bekisah lasum ngn mu :DDD