Thursday, April 7, 2011

cerita mama

ini cerita mama pula
saya pergi beli barang-barang untuk dibawa ke jepun dengan mama dan abah.mula-mula pergi pasar siti khadijah,jalan punya jalan,tiba-tiba mama ajak pergi makan sup perut.wahhh sangat selonok la.jadi nye saya telah keluar dating dengan mama abah pergi makan sup perut,sepertinya meraikan anniversary mama dengan abah yang ke 25 pada 6hb 4 ^^ 
saya suka makan berger balut telur atau dalam istilah penjual berger,dipanggil berger special.hari tu pergi beli berger special itu,lalu dibungkus bawa balik untuk mama.masa mama buka bungkusan berger tu,muka mama berkerut sambil tanya,ni berger apa?berger special,dia balut dengan telur,kata saya.knapa suruh dia balut telur?sebenarnya tak boleh kan?tanya mama.adui la..mama ni tak rock la..balut telur la,sebab tu ia dinamakan berger special.saya suka bercerita pada mama,sebab nanti mama gelak dan senyum.saya rasa gembira kalau boleh buat mama senyum :)


saya suka makan berger balut telur atau dalam istilah penjual berger,dipanggil berger special.hari tu pergi beli berger special itu,lalu dibungkus bawa balik untuk mama.masa mama buka bungkusan berger tu,muka mama berkerut sambil tanya,ni berger apa?berger special,dia balut dengan telur,kata saya.knapa suruh dia balut telur?sebenarnya tak boleh kan?tanya mama.adui la..mama ni tak rock la..balut telur la,sebab tu ia dinamakan berger special.saya suka bercerita pada mama,sebab nanti mama gelak dan senyum.saya rasa gembira kalau boleh buat mama senyum :)
sepanjang balik ni,cakap je nak makan apa,mama akan belikan atau masakkan.mi kari mama,saya makan 4 hari berturut-turut tanpa rasa jemu.mama buatkan nasi air masa saya sakit.oh seronoknya di rumah!
ada lagi 2 hari..cepat betul masa berlalu.lepas ni dah tak boleh makan masakan mama dah :(

3 comments:

~:.LiNi.:~ said...

huaaaaa....lini pon rindu mama lini..
nk masakan mama jugak..
lagi 8 hari je b4 ke sana..
da ke sana..byk bnda nk setel..
semoga hati ini tabah ^_^
kak bila, jumpa akak kat sna if ade masa terluang..hehe~

Nur Nabila said...

huuuu lepas ni kita sama2 rindu masakan mama kita dah kn lini..sdihhh sgt nk blik jpun smula ni..
okee lini,t kalo free kte tbk2 sm2 deh,skali dgn basha etek :))

~:.LiNi.:~ said...

yeay! hehe..nihon de yoroshiku ne~ ^_^