Friday, April 15, 2011

penat tapi dalam hati ada taman

saya sangat penat hari ini
hari ini ada meeting dengan cikgu dan senior-senior pukul 1 petang
meeting dalam 2 jam,lepas tu sesi makan-makan
senior dari vietnam buatkan air teh vietnam
ummmeiih
lepas tu kan,saya kena installdownload macam-macam dalam komputer
mula-mula kena cari dalam internet dulu lepas tu download satu-satu
oleh sebab cikgu cadangkan kami guna TeX untuk buat resume,
jadi kami bersemangat install TeX
saya tak tahu apa-apa pasal TeX..lama juga la jelajah internet untuk fahamkan benda tu
nasib baik ada kawan juga yang tolong
lepas tu belajar guna TeX dengan senior
rasa macam dah banyak susahkan senior tu tapi apakan daya..saya budak baru belajar
cikgu tanya saya apa hobi saya
saya cakap tengok drama,movie,masak-masak
lepas tu cikgu tanya saya tengok drama apa,saya cakap drama korea
cikgu dengan senior dengan kawan-kawan semua terkejut dan diorang gelak-gelak tak berhenti
diorang ingat saya faham bahasa korea
tapi saya cakap saya tengok cerita korea yang ada subtitle english
dalam lab saya ada senior phD dari vietnam
senior tu tak reti cakap bahasa Jepun.jadi setiap kali dia cakap bahasa inggeris dengan kami,saya yang kena translate kan.tapi cikgu saya saya pandai cakap bahasa inggeris.tapi beliau tetap nak menguji tahap keinggerisan saya..
saya balik dari sekolah pukul 7 malam tadi,sebab masukkan banyak data dalam komputer.dan saya berjaya pasang komputer tu sendiri!
apa la yang saya mengarut ni hihi..saya harap saya akan gembira sepanjang research selama setahun ni..tak ada research yang tak susah.walaupun mungkin lepas ni ada benda yang saya akan tak suka dan rasa susah tapi saya yang pilih jalan ni jadi saya tak boleh menyesal dah sebab kalau saya menyesal sekalipun masa dah tak boleh diundur balik..saya tak boleh main-main sangat.sebab saya nak berjaya.
saya nak cakap banyak-banyak dengan kawan-kawan satu lab,demi memantapkan bahasa jepun saya yang tak seberapa ni..
saya kena berusaha.bak kata cikgu saya part time,part time juga tapi research jangan lupa :))

2 comments:

Anonymous said...

bestnye lab mg bila..sensei pon suke sembang2 ngn students.sensei ak bukan jns mcm tu..hukhuk..

Nur Nabila said...

sensei ak oyt,dia jenis yg ble dh stat kecek susah nk bhnti..byk sgt dia wi info dik,klu phm btul2 byk sgt dpt info mnarik dr dia..ak mmg ganbatte la nk pehe satu2 hok dia kecek.xpe dik,sensei adik mst ad klebihan tsendiri..isshouni ganbarou ne adik~~~