Monday, May 30, 2011

lagu untuk adik sakura

dulu pak cik Ueno dengan makcik Ayako tinggal dalam bandar yang sama yang aman permai jauh dari gangguan  kebisingan ibu kota.mereka saling tak mengenali,tapi jodoh pertemuan tu semua Allah yang tentukan,mereka bertemu juga di bawah bumbung kedai bundle sementara menunggu hujan renyai-renyai berhenti.sejak dari pertemuan itu,pakcik Ueno selalu jumpa dengan makcik Ayako.lama-lama mereka pun kahwin dan hidup bahagia.setahun perkahwinan mereka,makcik Ayako pun mengandung.makcik Ayako pandai masak,pakcik Ueno suka makan.satu hari makcik Ayako masak ayam paprik untuk pakcik Ueno tapi makcik Ayako tak sedar garam dah habis.makcik Ayako pun keluar lah kejap nak pergi beli garam kat kedai runcit depan rumah.di samping tu pakcik Ueno la yang jaga ayam paprik tu taknak bagi hangit.tiba-tiba pakcik Ueno dengar bunyi yang kuat dari luar rumah.pakcik Ueno dah rasa tak sedap hati.beliau pun bergegas keluar rumah.seperti yang beliau jangka,makcik Ayako terkulai atas jalan.makcik Ayako dikejarkan ke hospital sebab cedera parah.makcik Ayako tak dapat diselamatkan tapi baby dalam perut makcik Ayako dapat diselamatkan.pakcik Ueno sedih tapi nak buat macamana.pakcik Ueno pun membesarkan lah baby tu sorang-sorang dan baby tu diberi nama Sakura.

sebelum makcik Ayako menghembuskan nafas terakhir,
makcik Ayako sempat  nyanyi lagu untuk Sakura

sepanjang membesarkan Sakura,pakcik Ueno selalu nyanyikan lagu ni untuk Sakura

semoga Sakura chan akan membesar dengan sihat dan jadi anak yang baik lepas tu boleh balas jasa ayah dia yang dah susah payah membesarkan dia.
:: memandai je pulak translate lagu ni.tapi bes kan lagu dia ::

Manusia merancang,Allah juga merancang.dan yang pasti perancangan Allah adalah yg lebih sempurna dan terbaik.kita tak tahu,mungkin perancangan kita tu gagal@tertunda sebab memang itu bukan yg terbaik untuk kita buat masa ni.
tapi yang penting,percayalah dengan ketentuan Dia! :)

2 comments:

AsMiza said...

ciss..mulemule kak as igt kisah percintaan pakck ueno yang dekat ngn umah kite tu.tertipu kak as.hikhikhik

desir2sakura said...

hihi..saje nak bg kak as saspen :DDD