Monday, January 3, 2011

salam tahun baru

salam tahun baru 2011..
seronoknya bila cuti-cuti macam ni sebab dapat jumpa kawan-kawan yang jauh-jauh..kawan-kawan tak putus-putus datang rumah saya..terima kasih kawan-kawan sebab kasih sayang kalian sudi datang menziarah :)
hari ni saya tukar ifon baru lagi.ni kali kedua saya tukar ifon baru,kali pertama sebab ifon jatuh,dan tak keluar apa-apa dekat skrin fon tu.kali ni pulak saya tukar sebab speaker saya tak berapa dengar kalau tengah bercakap dengan orang melalui telefon.terima kasih sangat kat Ain jangok sebab sudi berkorban masa untuk menemani saya dan menghabiskan masa dekat kedai softbank..masa tengah menunggu orang softbank tu baiki ifon saya,saya dengan Ain telah menyaksikan peristiwa menyayat hati..seorang ayah menyepak anak perempuannya.kisahnya diringkaskan begini,masa tengah menunggu giliran untuk baiki ifon tu,ada sorang kakak tiba-tiba menepuk bahu saya,orang Jepun ni ada juga yang peramah jadi kami berbual biasa..dan si ayah pun bercerita panjang dan beliau nampaknya mengetahui kami ni beragama Islam dan pengetahuan beliau agak mendalam tentang Islam dan agama-agama lain.tak lama kemudian tiba la giliran saya untuk baiki ifon..masa duk tengah berbincang dengan orang dekat kaunter pertanyaan tu,tiba-tiba saya dikejutkan dengan jeritan suara sorang perempuan.jeritan bertubi-tubi.saya da tak hiraukan apa yang orang kaunter softbank ni duk bebel,sebab mata saya tertumpu pada orang yang menjerit tu..dan orang tu adalah perempuan yang baru tadi berbual mesra dengan saya..tiba-tiba si ayah pun mengajak anak beliau iaitu perempuan tadi pulang ke rumah,tapi si anak berdegil.dari apa yang saya faham,telefon si anak rosak,terpatah kepada 2 tapi tidak boleh dibaiki dan oleh sebab itu terpaksa membeli telefon yang baru tapi mungkin si ayah kekurangan wang lalu tidak mampu menunaikan hasrat si anak.si anak pun menangis tidak mahu keluar dari kedai lalu terpaksa lah si ayah mengangkat si anak tersebut.tapi ternyata si ayah yang berumur 60 tahun tak mampu mengangkat si anak yang berumur 29 tahun..berguling-guling si anak atas lantai kedai softbank tu..dan mungkin si ayah dah hilang sabar,ditariknya rambut si anak lalu disepak anaknya....dan secara automatiknya air mata ni mengalir laju.beberapa orang pakcik yang juga pelanggan softbank tersebut cuba menenangkan si ayah,'otousan,wakaru yo wakaru yo' beberapa orang lelaki cuba menyabarkan si ayah..dan degilnya si anak ini,si anak melempar barang-barang yang terpamer atas meja kedai softbank tu dan si ayah sekali lagi menyepak si anak..dan sekali lagi air mata mengalir..tolong la saya dah tak mampu nak tengok lagi.ikutkan hati mahu je terus keluar dari kedai tu tapi ifon masih belum siap dibaiki T_T
akhirnya si anak ditenangkan pekerja kedai softbank tersebut,dan si ayah mengalah lalu membelikan telefon baru kepada si anak.kesiannya saya melihat si ayah.si anak,tolong lah memahami ayahmu..mungkin si anak itu sakit.sebab tak mungkin si anak yang sudah berumur 29 tahun masih tak mampu berfikir waras kan?kesiannya si ayah....
dan wajah abah bermain-main di fikiran sampai la sekarang.abah,Bila selalu protes bila abah tak tunaikan apa yang Bila nak.tapi abah tak pernah marah,jauh sekali angkat tangan pukul Bila.macamana sekalipun abah cuba juga tunaikan apa yang Bila nak kan..Bila dah tak nak menyusahkan abah..maafkan Bila untuk selama ni.dah tak nak susahkan abah lagi.. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

3 comments:

Anonymous said...

billa anak yg baik..kee it up

.::zaimah::. said...

t'sedey lak bce entri ni..huuu

desir2sakura said...

anon:insyaAllah..aminnn :))
kakzaimah:sedey kan..smpai hr ni bila ingt peristiwa tu..